reklama

...štatistika nepustí...

Na všetko sa dá nájsť zaujímavý štatistický údaj. Dali ste si dnes po cyklistickom špurte na hrádzi v bufete radler miesto piva? Rovnako urobilo 37 % všetkých návštevníkov. Dôležité zistenie? To sotva, hlavne kedže som si ho práve vymyslel :) . Ale na chviľu ste sa cítili že patríte do okruhu vyvolených. A o tom je štatistika.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale prečo o tom vlastne píšem? V poslednej dobe som si okolo seba začal všímať zaujímavé štatistické skutočnosti. Pri pohári piva v obľúbenom podniku (štatisticky nemožné zistiť koľko ich za tie roky bolo) v okruhu veľmi blízkych priateľov som sa veľmi náročnými štatistickými postupmi (rozumej rátanie na prstoch) dopracoval k zisteniu že iba 10 % z tejto skupiny je single a nefunguje v nejakom druhu partnerského nažívania. Nebolo by na tom nič zvláštne a zaujímavé, keby tých 10 % nereprezentovala moja maličkosť. Naozaj som ostal jediný ako sa vraví na ocot. A opäť som si spomenul na prednášky zo štatistiky a svoj výskum obrátil do minulosti, aby som si uvedomil ďalšiu krutú pravdu, a to, že za posledných desať rokov sa taká situácia zopakovala viackrát a takmer vždy s rovnakým výsledkom. Štatisticky to znamená oveľa menej času stráveného spoločným vysedávaním nad dôležitými témami pri zlatistom moku, čo v tomto letnom období rozhodne nie je dobrá správa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak, donútený spoločenskými konvenciami a potrebou premeny zo štatistickej odchýlky na šedý štatistický priemer sa začnete zamýšlať ako z toho von. Zaplavený ďalšími štatistickými výsledkami typu "najviac nových vzťahov vznikne v letnom období" (zámerne som sa dlhšie nezaoberal výskumom o tom, že aj najviac detí býva splodených v tomto čase :)) sa začínam obzerať po tej ďalšej "pravej". A nájsť ju musím, štatistika proste nepustí. Pri tejto vete si vždy spomeniem na historku z internátu, ktorá už sa medzitým zaradila aj medzi urban legend, keď odvážny a prostoreký chlapec prešiel jednu chodbu ženskej časti s otázkou vhodnou nie na prvé ani druhé rande s veľmi zaujímavými výsledkami, citujem:" nejaká dala facku, ale nejaká aj dala" no, niečo viac :). Inými slovami, niekedy všetko čo treba, je skúsiť to. Dnes som stretol 17 osôb opačného pohlavia, za ktorými som sa otočil. Netuším či je to štatisticky veľa či málo. Žiadnu som neoslovil, takže štatisticky sa to dá označiť jedine ako fail. A pritom by teoreticky malo stačiť tak málo. Takže ak v blízkej dobe stretnete podivného týpka, ktorý sa obzerá stále dookola akoby niečo hľadal, a osloví práve teba s pozvaním napríklad na kávu, neodsudzujte ho vopred, verte že je len otrokom štatistickej vedy a jeho zámery sú čisto vedecké.

Mišo Varga

Mišo Varga

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

myslím... som... píšem Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu